Njurförbundets gruppresor

Njurförbundet brukar arrangera resor utomlands med möjlighet till dialys för medlemmar. Den senaste resan 2017 gick till Torremolinos. För närvarande kan vi inte ge besked om nästa resa, men planering pågår. Vissa av våra regionföreningar ordnar också resor. Hör med den förening du tillhör om du vill veta mer.

Här kan du läsa en reseberättelse från en medlem som var med i Torremolinos.

Resan gick till Torremolinos i Spanien. Med på resan var två sköterskor, Tina Pajunen som varit med många gånger tidigare och kan det här med påsdialys och hemodialys och Karin Hedman som var med för första gången, en underbar trygg och varm person. De här två såg till att vi alla mådde bra.

Vi bodde på ett stort bra hotell på strandpromenaden till Torremolinos med havet på andra sidan vägen. Med all inclucive hade vi all mat och dryck som tänkas kan, vi hann aldrig bli hungriga.

När det var dags för dialys kom en buss och hämtade alla patienter. Tina och Karin var med var gång och såg till att allt gick som det skulle. Två incidenter uppstod men med extra läkarbesök och extra sjukhusbesök så klarade det upp sig på plats. En stor elogé till våra fantastiska sköterskor.

Vi var 37 personer i vår grupp och vi kom från olika delar i vårt land. Så trevligt och så bra att byta erfarenheter med varandra. Vi sitter ju så att säga i ”samma båt”.

Redan nu ser vi framemot nästa resa och hoppas att vi får möjlighet att följa med då.

Många varma hälsningar från Bengt o Lena Lidén